Najnowsze komentarze
    Strony
    Z branży
    • Jak tu myśleć o sukcesie biznesowym kiedy nie ma pracy
      W biznesie liczy się głównie zaangażowanie, bagatelizowanie tematu jest po prostu nieodpowiedzialnym działaniem. Smutne jest, że coraz częściej człowiek otwiera swój interes a w konsekwencji nie ma opracowanego żadnego konkretnego …
    • Firmy z Torunia
      Firma z Torunia. Firmy z Torunia posiadają bardzo nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają przedsiębiorcy np. kontakt z urzędami na ternie kraju. Przedsiębiorstwa, które funkcjonują na terenie Torunia mogą ubiegać się o …

    Certyfikat rezydencji podatkowej

    Certyfikat rezydencji podatkowej. Zacznijmy od podstawowej kwestii, a mianowicie czy jest certyfikat rezydencji podatkowej? Tłumacząc najprościej jak to tylko możliwe, jest to dokument potwierdzający posiadanie przez osobę fizyczną miejsca zamieszkania na terytorium danego kraju. Jest to dokument potrzebny do celów podatkowych i z pewnością wielu księgowych miało z nim do czynienia. Certyfikat zawiera takie dane jak dane identyfikacyjne podatnika, dokładną nazwę i siedzibę a także okres ważności takiego dokumentu.
    Certyfikat rezydencji podatkowej jest wydawany przez organy administracyjne danego państwa, w którym podmiot ma swoją siedzibę. Przepisy tutaj nie są precyzyjne, a zwłaszcza w kwestii okresu ważności takiego dokumentu. Jednak posiadanie takiego certyfikatu jest niezmiernie ważne, jeżeli firma chce uzyskać zwolnienie z podatku na podstawie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. W tym celu poza samym certyfikatem warto ubiegać się o udokumentowanie miejsca zamieszkania podatnika w interesującym nas okresie podatkowym.

    Leave a Reply